вівторок, 7 грудня 2021 р.
Аутична дитина в ЗДО
Аутична дитина в ЗДО
З кожним роком дітей з дитячим аутизмом постійно зростає. Сьогодні вже визнано: аутизм – проблема не лише медична, вона потребує об’єднання фахівців з психіатрії, психології та корекційної педагогіки.
Особливості дітей з аутизмом
- у них відсутні вроджені соціальні якості. Таким дітям інші люди не цікаві, аутисти не здатні підтримувати тривалий зоровий контакт, не вміють і не хочуть спілкуватися, робити щось разом з іншими, віддають перевагу дітям з предметами.
- зовнішній світ аутичні діти сприймають як хаос, у якому складно орієнтуватися. Захищаючись від надміру вражень, з якими вони не можуть упоратися, ці діти «відступають» у свої стереотипні дії, «застрягають» на власних враженнях від взаємодії із зовнішнім світом. Для одних дітей це маніпулювання певним предметом, для інших – повторення одних і тих самих інтелектуальних дій.
- рівень інтелектуального розвитку з аутизму може бути різним: від розумової відсталості до обдарованості в окремих галузях знань і мистецтвах. Часто такі діти мають добре розвинену механічну пам’ять. Вони швидко запам’ятовують і можуть зберігати в довготривалій пам’яті великий обсяг інформації. Іншим проявом розвиненої механічної пам’яті може бути те, що діти надовго запам’ятовують окремі висловлювання, які не відповідають їхньому віку і рівню розвитку. При цьому вони не розуміють їх смислу й автоматично повторюють вподобані фрази.
Будь-яку дитину з аутизмом можна привчити до порядку, організованості, адаптувати до дитячого колективу та сприяти її поступовому розвитку.
Для цього треба добре продумати й підготувати процес введення малюка в освітній простір ЗДО, а саме, в закладі мають бути створені умови для оптимального перебування там аутичної дитини.
Завдання групи супроводу
Завдання, спрямовані на налагодження соціальної взаємодії:
- навчити дитину повторювати за дорослим(імітувати) певні звуки(слова, рухи);
- навчити звертатися до дорослого по допомогу(з використанням жестів, звуків, слів, карток);
- навчити обмінюватися з іншою дитиною іграшками, якщо малюк хоче взяти іграшку, яку та тримає в руках;
- сформувати вміння з першого разу виконувати інструкцію дорослого;
- навчити виражати згоду жестом або словом «так».
Завдання, спрямовані на адаптацію дітей з аутизмом:
- навчити сидіти поруч з іншими дітьми, коли вони слухають розповідь вихователя;
- сформувати вміння самостійно вдягатися і роздягатися;
- навчити гратися на прогулянці поряд з іншими дітьми.
Завдання, спрямовані на пізнавальний розвиток:
- сформувати вміння різнопланово обстежувати предмети довкілля;
- сформувати здатність розрізняти та показувати предмети, розуміти взаємозв’язки між ними;
- навчити орієнтуватися у цифрах, літерах, геометричних фігурах;
- навчити виконувати дії з предметами відповідно до їхнього функціонального призначення.
Найголовніша умова досягнення успіху – узгоджена робота різних фахівців і батьків дитини.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар