вівторок, 7 грудня 2021 р.

Аутична дитина в ЗДО

Аутична дитина в ЗДО З кожним роком дітей з дитячим аутизмом постійно зростає. Сьогодні вже визнано: аутизм – проблема не лише медична, вона потребує об’єднання фахівців з психіатрії, психології та корекційної педагогіки. Особливості дітей з аутизмом - у них відсутні вроджені соціальні якості. Таким дітям інші люди не цікаві, аутисти не здатні підтримувати тривалий зоровий контакт, не вміють і не хочуть спілкуватися, робити щось разом з іншими, віддають перевагу дітям з предметами. - зовнішній світ аутичні діти сприймають як хаос, у якому складно орієнтуватися. Захищаючись від надміру вражень, з якими вони не можуть упоратися, ці діти «відступають» у свої стереотипні дії, «застрягають» на власних враженнях від взаємодії із зовнішнім світом. Для одних дітей це маніпулювання певним предметом, для інших – повторення одних і тих самих інтелектуальних дій. - рівень інтелектуального розвитку з аутизму може бути різним: від розумової відсталості до обдарованості в окремих галузях знань і мистецтвах. Часто такі діти мають добре розвинену механічну пам’ять. Вони швидко запам’ятовують і можуть зберігати в довготривалій пам’яті великий обсяг інформації. Іншим проявом розвиненої механічної пам’яті може бути те, що діти надовго запам’ятовують окремі висловлювання, які не відповідають їхньому віку і рівню розвитку. При цьому вони не розуміють їх смислу й автоматично повторюють вподобані фрази. Будь-яку дитину з аутизмом можна привчити до порядку, організованості, адаптувати до дитячого колективу та сприяти її поступовому розвитку. Для цього треба добре продумати й підготувати процес введення малюка в освітній простір ЗДО, а саме, в закладі мають бути створені умови для оптимального перебування там аутичної дитини. Завдання групи супроводу Завдання, спрямовані на налагодження соціальної взаємодії: - навчити дитину повторювати за дорослим(імітувати) певні звуки(слова, рухи); - навчити звертатися до дорослого по допомогу(з використанням жестів, звуків, слів, карток); - навчити обмінюватися з іншою дитиною іграшками, якщо малюк хоче взяти іграшку, яку та тримає в руках; - сформувати вміння з першого разу виконувати інструкцію дорослого; - навчити виражати згоду жестом або словом «так». Завдання, спрямовані на адаптацію дітей з аутизмом: - навчити сидіти поруч з іншими дітьми, коли вони слухають розповідь вихователя; - сформувати вміння самостійно вдягатися і роздягатися; - навчити гратися на прогулянці поряд з іншими дітьми. Завдання, спрямовані на пізнавальний розвиток: - сформувати вміння різнопланово обстежувати предмети довкілля; - сформувати здатність розрізняти та показувати предмети, розуміти взаємозв’язки між ними; - навчити орієнтуватися у цифрах, літерах, геометричних фігурах; - навчити виконувати дії з предметами відповідно до їхнього функціонального призначення. Найголовніша умова досягнення успіху – узгоджена робота різних фахівців і батьків дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар