понеділок, 18 жовтня 2021 р.

Формування самооцінки, прагнення до саморозвитку(консультація)

Формування самооцінки, прагнення до саморозвитку. Самооцінка молодшого школяра: - стає більш адекватною і диференційованою порівняно з дитиною дошкільного віку; - учень, враховуючи оцінку вчителя, порівнює себе з іншими; - може описати типову для себе поведінку. Самооцінка підлітка: - з’являється самопізнання як результат зростаючого інтересу до свого внутрішнього світу; - наявний упереджений самоаналіз: «Яким я є?», «Яким хочу стати?»; - прояв підліткової рефлексії; - формується реальне «Я». Самооцінка у юнацькому віці: - виявлення цінності свого внутрішнього світу; - зовнішній світ починає сприйматися через себе; - розвивається здатність до самоаналізу; - прагнуть глибше розібратися у своєму характері, почуттях, діях, вчинках. Вправи та ігри «Хто Я?» Потрібно відповісти на питання «Хто Я?» 20-ма словами. Аналізуючи відповіді, звернути увагу: - питання «Хто Я?» не повинне замінитися відповідями на питання «Який Я?»; - не потрібно перераховувати соціальні ролі; - у якому співвідношенні знаходяться позитивні і негативні прояви особистості. «Напишу собі листа» Пропонується написати собі листа, який би хотів отримати( це повинен бути лист-прохання, порада, вилив радості або смутку). «Якщо б я був…» Потрібно вибрати собі яку-небудь річ(парасолька, лампа тощо) і зануритися в її світ, уявити себе цією річчю, відчути її «характер». І від імені цієї речі почати розповідь про те, що її оточує, як вона живе, що відчуває, про її турботи, про її минуле і майбутнє. «Заміна негативних думок про себе на позитивні» Потрібно пригадати провал, невдачу, які і зараз впливають на ваше життя, поведінку, самопочуття. Напишіть 10 таких речей. А тепер спробуйте замінити негативні думки про себе на позитивні. Наприклад: «Завжди я все зіпсовую» - «Я мю право на помилку», «Я нерішучий» - «Є ситуації, в яких мені вдається швидко приймати рішення» і т.д. «Я» Написати твір на тему «Особисті риси, що визначають мій успіх». Потрібно пригадати, які достоїнства переважали в 10 років, а які в 5. Треба себе пам’ятати в різні періоди часу і фіксувати зміни.

Немає коментарів:

Дописати коментар