Мислення дитини
дошкільного віку
Мислення – процес непрямого
та узагальненого відображення людиною предметів і явищ об’єктивної дійсності в
їхніх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях.
У дошкільному віці
розвивається наочно-дієве мислення. Воно стає образним. Дитина вже мислить,
спираючись на уявлення. Дошкільник вже може мислити, і не взаємодіючи з
предметами, подумки встановлюючи їхні зв’язки.
Перехід до цієї форми
мовлення пов’язаний із подальшим розвитком пізнання світу, формуванням
мисленнєвих дій і оволодінням мовою як засобом спілкування та засвоєння
людського досвіду.
Дитина оперує
словами, які викликають у неї уявлення про ті чи інші об’єкти, об’єднуючи їх у
зв’язні речення, малюк вчиться розгортати внутрішню мисленнєву діяльність,
уявляти не тільки поодинокі предмети, а й ситуації.
Так мислить
дошкільник, слухаючи розповіді дорослих, сприймаючи казки.
Спочатку малюк при
переказуванні і сприйманні інформації, спирається на малюнки і т.д. А пізніше
мислення стає вільнішим, збагачується зміст її уявлень.
Дитині стають
доступні не тільки практичні завдання, виконання яких вимагає мислення, а й
пізнавальні. Діти часто звертаються до дорослих із різноманітними запитаннями. Мислення
дітей залежить не просто від віку, а й від того, як організується і
спрямовується їхня пізнавальна діяльність.
Немає коментарів:
Дописати коментар